COVA blogposzt featured image motiváció

A versenyképesség egyik sarokköve az emberi erőforrás. A megváltozott munkaviszonyoknak, globális munkaerőpiacnak köszönhetően a szervezetek olyan új problémákkal szembesülnek, mint például a fluktuáció jelensége. Kulcskérdés lett, hogy ki hogy tudja megtartani a munkaerőt. Ez a feladat főként a vezetőket és a HR szakembereket terheli.

Tovább →
COVA blogposzt cover (1)

2018 egyik legújabb trendje a PA (People Analytics), amely a tengeren túl már néhány évvel ezelőtt megkezdte térhódítását. PA alatt azt értjük, amikor a szervezetben dolgozók viselkedésének elemzéséből nyert adatokat elemezzük, értelmezzük és felhasználjuk a sikeresebb vezetői döntések érdekében. A módszer első hallásra megfigyelésnek, profilozásnak tűnhet, ám a rendelkezésre álló példákat és a szakirodalmat áttanulmányozva egészen […]

Tovább →
COVA blogposzt cover #2

A szokások: akár tudomást veszünk róluk, akár nem, átszövik mindennapjainkat és életünk szerves részét képzik. Éppen ezért hajlamosak vagyunk alábecsülni a jelentőségüket, vagy épp ellenkezőleg – görcsösen ragaszkodunk hozzájuk. A szokás egy kétélű fegyver HR szakemberként és munkavállalóként is biztos tapasztaltad már, milyen fontosak az automatizmusok a munkád során. Saját szokásaink mellett a jól bevált […]

Tovább →
growth mindset fejlődés pozitív pszichológia

A megközelítés abból a kutatások által is bizonyított alapfeltevésből indul ki, hogy az elménk tanulási és problémamegoldó képessége fejleszthető. Ez a szemlélet viszont a tehetségről és az adottságokról a tanulásra, fejlődésre és viselkedésre helyezi a hangsúlyt. A pszichológia évek óta vizsgálja például gyerekek, élsportolók és az üzleti élet szereplőinek működését e szempontok mentén. Bámulatos változások […]

Tovább →

Négy generáció dolgozik együtt ma a munkaerőpiacon. Az Ernst and Young 1200 szakemberrel folytatott vizsgálata jól megkülönböztethető, karakteres vonásokkal ruházza fel őket. Lehetséges azonban, hogy a szituáció, amit generációs különbségnek vélsz, egyszerűen az emberi természetből adódik! Ebben a bejegyzésben három ilyen szituációt szedtünk össze.

Tovább →

Ki ne élt volna már át olyat, hogy fellelkesedett egy-egy jó reklámon, amely fűt-fát ígér a termékről: megbízható garanciát, életre szóló élményt, gyors megtérülést vagy csodálatos változást. Amikor pedig sutba dobjuk tudatos fogyasztói hozzáállásunkat és engedünk és mégis megvesszük a reklámozott árut, kiderül, hogy amit kaptunk, az közel sem váltja be a hozzá fűzött, lelkes […]

Tovább →

– A ReTHINK Hungary interjúja Németh Gergellyel, a Corporate Values Kft. ügyvezetőjével. A szervezeti kihívások jelen vannak akár új vállalkozásokat nézünk, akár régebbieket, akár kicsit, akár nagyot. De ha már az elejétől lehetőségként nézzük a problémákat, sokkal könnyebb megoldani ezeket. Viszont, ha egyedül nem megy, még mindig tudunk külsős tanácsadóhoz fordulni, aki tapasztalatával a támogatásunkra […]

Tovább →

Tudod, mit mond rólad/cégedről a munkavállalód?   Az employer branding vagyis munkáltatói márka fogalma korántsem mai találmány, már több mint 20 éve létezik a nemzetközi management közösségben. Akkor miért ajánlatos most újra leporolni és tudatosan, stratégiai szinten foglalkozni az igazán hatásos employer branding (fel)építésével? A sokat hangoztatott minőségi munkaerő hiánya, a mostanra ritka fajnak számító elkötelezett […]

Tovább →

A neuropszichológia dogmatikus állítása volt sokáig, hogy azzal kell beérnünk, amivel születtünk – már ami az agyunkat illeti, és hogy ez meghatározza, mire vagyunk képesek és mire nem, ezen változtatni nem tudunk, legalábbis a gyermekévek elmúltával biztosan nem. Aztán felfedezték a neuroplaszticitást, és a feje tetejére állított minden addigi elképzelést agyunk statikus, kőbe vésett jellegéről. De […]

Tovább →